mandag 16. mars 2009

W0-LA8OKA fra Kansas, USA.

DSC00396_editedDenne helgen ble det endelig tid til å få prøvd radioen litt her fra Kansas. Som vanlig har jeg med meg kofferten med min ICOM IC-703, hvor jeg har antenner og koaks og alt annet som trengs for å komme på lufta. Jeg og kollegaen min drog derfor ut til Cheney State Park og kjørte radio derfra på lørdag, og i dag drog vi til El Dorado State Park. Vi slengte dipolen opp i de nærmeste trærne på begge stedene, tunet antennen og begynte å søke over 20 m båndet. I går var forholdene ganske greie, og jeg fikk kjørt noen kontakter til østkysten av USA. Jeg hørte også en japaner, men på grunn av støy fra en nærliggende stasjon klarte jeg ikke å kjøre han. Men med bare 10 watt til disposisjon kan man ikke forvente alt heller. Forholdene var ganske like i dag og jeg kjørte både vestkysten og østkysten av USA, samt en meksikaner. Det var mange søramerikanske stasjoner å høre, men de var opptatt med lokale kontakter på spansk, derfor lot jeg være å prøve meg på de.

 DSC00400_edited

Leiebilen, en Chevrolet Traverse ble brukt som shack. Dette bildet er fra El Dorado State Park. Over bilen kan man se dipolantennen for 20 m.


Vis større kart

QTH: Cheney State Park.


Vis større kart

QTH: El Dorado State Park

Ingen kommentarer: