lørdag 18. april 2009

Montert smalt SSB filter i min ICOM IC-703.

FL-222

Endelig har jeg fått somlet meg til å installere ett smalere SSB filter i min ICOM IC-703. Jeg kjøpte filteret på Hammeetingen i dag og monterte det i kveld. Jeg kjøpte filtret FL-222 som er et 1,8 kHz filter som er godt egnet for SSB mottak når det er krevende forhold.

Under topplokket på IC-703

Under topplokket på IC-703.

Det var ingen sak å montere filteret, bortsett fra at man skrur seg halvt ihjel på alle skruene som må opp. Først fjerner man topplokket, så fjerner man hovedkortet, setter filteret på plassen der det skal være, skrur fast filteret, lodder filteret og setter så det hele sammen igjen. Hele greia tok vel en halvtimes tid.

P4180016

Undersiden av printkortet. De to skruene omtrent midt på nedre halvdel er skruene som holder det nye filteret på plass.

P4180018

Her er det nye filteret kommet på plass. Sjekk størrelsen på det nye filteret sammenlignet med det originale SSB filteret. (Det originale SSB filteret er det blå filteret ved hjørnet på det nye.)

Ingen kommentarer: