lørdag 27. februar 2010

CQ World Wide 160 m Contest.

P2270077_edited

Endelig er årets store 160 m contest i gang. Jeg har ikke fått kjørt så mange kontakter enda siden jeg brukte det meste av natten til å sette opp antenne, og nå om dagen er det stille på 160 m båndet. Antennen er en enkel T-antenne som jeg har hengt opp mellom to portable master. Antennetuneren tuner antennen uten problemer. I dag har jeg flyttet fødepunktet på antennen til toppen i håp om at jeg skal komme bedre ut i kveld når forholdene på 160 m tar seg opp igjen.

P2270067_edited

Den ene masten har jeg bare bundet fast i ett bjørketre slik at den stikker noen meter over toppen på bjørken.

P2270069_edited

Den andre masten har jeg støttet opp mot hyttetaket. I bakgrunnen kan man skimte noen av fjelltoppene i Jotunheimen. 

P2270068_edited

Antennetuneren, en SGC SG-237, på plass på det nye fødepunktet i toppen av antennen.

P2270070_edited

“Shacken” bestående av microHAM microKEYER interface, Watson Power Mite strømforsyning, LDG AT-100Pro Autotuner og en ICOM IC-706MKIIG transceiver. Hodetelefonene er Sennheiser PX-200.

Ingen kommentarer: