mandag 12. september 2011

Bråstopp i K2 byggingen.

P9120012

I dag hadde jeg håpet å kunne sette strøm på min K2 for første gang, men den gang ei, det viste seg at den kontakten som skal holde frontpanelet på plass på RF-kortet manglet. Hadde jeg hatt denne kontakten kunne jeg ha startet på den første test-delen som skal utføres før man går videre med byggingen av RF-kortet.

120006f

Kontakten jeg mangler ser ut som den som er avbildet ovenfor og har 20 pinner. Nedenfor er oversiktstegningen som viser hvordan de tre hovedmodulene er satt sammen, jeg har satt en rød ring rundt kontakten som mangler.

figure3-3

2 kommentarer:

Karl-Martin Skontorp sa...

Vinkla, enkeltrad med Berg-pinner? Det har jeg i komponenthylla. Men usikker på om det er helt riktig dimensjon. 2.54mm pitch ihvertfall.

LA8OKA sa...

Jeg skrev en epost til Elecraft, og en ny kontakt er allerede på vei i posten, jeg regner med at kontakten er på plass innen noen få dager, derfor venter jeg heller på den istedet for å prøve meg på noe som jeg har store sjanser for å mislykkes med. :-)