onsdag 7. september 2011

Byggesettet til min Elecraft K2 er kommet.

DSC_0349

I dag kom endelig pakken som inneholder byggesettet til min Elecraft K2!  Det tok 8 dager fra jeg bestilte byggesettet fra USA til jeg fikk den. I første omgang har jeg bestilt K2 grunnsatsen, som er en 10 watts CW sender for 80 m til 10 m og tilleggssatsen KSB2 som gjør at man får SSB. Jeg bestilte også den originale Elecraft MH2 mikrofonen. Jeg har tenkt å bygge min K2 opp til å bli en ren QRP-rigg med innebygd antennetuner, RS-232 interface, batteri, DSP-modul, noise blanker og moduler for 60 m og 160 m.

DSC_0347

Pakken fra Elecraft!

DSC_0350

Komponentene er pakket pent og ryddig ned i små plastposer for hvert enkelt trinn i byggeprosessen. Byggebeskrivelsen kommer i form av en stor spiralperm og byggingen er så godt beskrevet at alle som har bestått radioamatørprøven kan klare å bygge denne transceiveren.

Nå gleder jeg meg til å bengynne å bygge transceiveren!

2 kommentarer:

Karl-Martin Skontorp sa...

Høres ut som et gøyalt byggeprosjekt! Men er det noen spesiell grunn til at du valgte K2 fremfor K3?

LA8OKA sa...

Ja, det er en spesiell grunn til at jeg valgte K2 istedet for K3, og det er at K2 er ett ordentlig byggesett som man må lodde selv. På K3 er alt ferdig loddet, det eneste man trenger å gjøre på K3-kittet er å skru det sammen, og det blir rett og slett litt for stusselig for meg som liker å holde på med elektronikk.