lørdag 16. mars 2013

MicroHAM MicroKEYER adapterkabel.

DSC_1401

I kveld har jeg laget meg en adapterkabel slikat jeg kan koble min Elecraft K2 til min MicroHAM MicroKEYER og MicroKEYER II ved hjelp av MicroHAM DB15-EL-K2 kabelen. DB15-EL-K2 kabelen er beregnet for å brukes sammen med K2 og MicroHAM USB Interface III som har en DB15 kontakt. MicroKEYER og MicroKEYER II derimot har en DB37 kontakt. Adapterkabelen jeg laget i kveld er en overgang fra DB15 til DB37.

Adapterkabelen jeg laget i kveld fungerer også sammen med den hjemmelagde interfacekabel for Elecraft KX3 som jeg laget meg i fjor høst.

Etter at adapterkabelen var ferdg testet jeg den både sammen med min K2 og sammen med min KX3, begge tilkoblet ett MicroKEYER interface og kabelen fungerte helt utmerkert. Alle funksjonene fungerte slik de skulle, både CAT, PTT, CW og lyd begge veier (RX/TX). Jeg kjørte noen PSK31 QSO'er med begge transceiverne for å teste at kabelen fungerte slik den skulle, og det gjorde den.

MH_DB37_to_DB15-EL-K2_Cable

Ingen kommentarer: