mandag 27. februar 2017

CQ World Wide 160 m SSB Contest.

I helgen har jeg kjørt CQ World Wide 160 m SSB Contest fra hytta på Beitostølen.
Det ble bare 66 QSO'er men det var moro likevel.
Det morsomste var at jeg også i år klarte å kjøre VY2ZM i Kanada.
Jeg brukte den samme antennen som i fjor, en 9 m høy foldet vertikal med topplast på 2 x 30 m og 4 radialer på 31,5 m. Resten av stasjonen var også den samme som jeg brukte i fjor og bestod av Elecraft K2 og MicroHam USB Interface III. Jeg brukte også ett Elecraft W1 SWR/Wattmeter.

Elecraft K2 med KPA100 PA-trinn med innebygd antennetuner.
SWR på vertikalen.
Fødepunktet på den foldete vertikalen.
Ser man godt etter kan man se den foldete vertikalen som går oppover langs stammen.
Den foldete vertikalen langs stammen på treet.
Toppen av vertikalen hvor topplasten er festet.
Flott utsikt over hytta fra toppen av treet. Ser man godt etter kan man se windomantennen som jeg har hengende der fast.

Ingen kommentarer: